2010. jan. 27.

Kreapici Műhely: Ki emlékszik még a milton kapocsra?


Jó, a scrapbook-osok nem érnek, ők már olyan csodás verziókat is fel tudnak vonultatni, amilyet a milton hőskorában álmodni sem mertünk volna. Viszont a hétköznapi emberek? Karácsony előtt szerettem volna Sárával olyan karácsonyi manót készíteni, amelyiknek keze-lába egy madzaggal mozgatható- emlékeztek rá? Ehhez kellett volna a milton. Telefon irodában dolgozó nagymaminak, titkárnő ismerősöknek, papír-írószer boltokba. Egyik helyen sem tudták miről beszélek. Hosszas magyarázások, semmi. Végül Maminak lerajzoltam itthon... Áááá, ők ilyet már nagyon régen nem használnak.. Elkezdtem gondolkodni a milton alternatíváin....

Múlt héten aztán jött a boldog telefon, hogy egy fiók mélyéről mégiscsak előkerült egy pár doboznyi. Kaptam is mindenféle méretűt, s Sára névnapjára ezekből használtunk fel a meghívók készítésére párat. A zsúrt sajna, el kellett halasztani, S. még mindig lázas, de a katicák azért szétvitték a hírt, és bízom benne, hogy jövő hét végén is el fognak jönni a kis meghívottaink. :)

A képek nagyon ramaty minőségűek, mondhatni, rohamtempóban és töksötétben készültek, két picilány mellett eléggé reménytelen ennél jobbat várni. Viszont Kata kapta azt első bogárkát pettyezésre, onnantól elég jól elvolt a ceruzákkal, mi meg könnyebben dolgoztunk Sárával. :D




Ami szükséges hozzá: fekete és piros fotókarton, sima fehér papír, 2 db milton kapocs, olló, ragasztó, fekete és rózsaszín ceruza (és fehér a minta kirajzolásához), ha az olló nem hegyes, valami egyéb lyukasztóalkalmatosság.



A piros kartonból kivágtuk a hátlapot és a szárnyakat, a hátlapot a fehér papírból is. A fekete kartonból pedig a fejet. (Ehhez Sárának még segíteni kellett)



A hátlap kivételével egymásra illesztettük a rétegeket: először a fehér hátlap, aztán a szárnyak, végül a fej.



A rétegeket összefogva a szemek helyét átlyukasztottam úgy, hogy abba a szárnyak letakart felső sarka is beleessen... (Ha valakinek van lyukasztógépe, azzal a gyerek is csinálhatja szerintem.)



....aztán Sára átfűzte és széthajlította a miltonokat.



Végül a hátlapot a fehér papírra ragasztva eltüntettük a kapocs szárát.




A szájat, orrot, pofit rózsaszín ceruzával, a pettyeket meg feketével rajzoltuk fel. (Katáénál egy kicsit segítettem én is.. :D)


A meghívó szövege - természetesen- csillogós tollal íródott. :)

Nagyon gyorsan el lehet vele készülni, főleg ha a darabokat már előre kivágjuk.



Egy kis hozzáfűznivaló: Aki zsúr nélkül is szívesen készítene, matekozásra is jók a katibogarak.

15 megjegyzés:

  1. Nagyon jó ötlet a mozgó szárnyú katica meghívó! A lányok pedig roppant ügyesen segítenek. Szabadkérnem átörökteni a katica formád, mert nagyon tetszik?

    VálaszTörlés
  2. De jó ötlet!
    Nagyon helyesek a kis katicák :D!
    Én rendszeresen használok miltonkapcsot, pl. a buborékos borítékokba is szoktam tűzni egyet-egyet a (szerintem) arra kijelölt lyukakba, bár tény, hogy már elég régi a doboz, nem most vettem, de remélem azért még lehet kapni, különben hogyan fogom majd megcsinálni a katicacsapatot a kölkökkel, ha felnőttek a feladathoz?? :D

    VálaszTörlés
  3. Nem ezt hívják jancsiszegnek is?

    Én legalábbis úgy ismertem. :o) Nekem is van még régről egy dobozzal. ;o)

    VálaszTörlés
  4. Én gond nélkül vettem írószer boltba, mert a foglalkozáshoz kellet nekem (tényleg, azt még fel sem raktam...)nem a múlt emléke szerintem.

    VálaszTörlés
  5. Tündéri katicák lettek (és még tündéribb kislányok :)
    Én is találtam írószerboltban több méretben is. Mi színes körökből álló kukacot tűztünk össze vele.

    VálaszTörlés
  6. De jó ötlet! Ha megengeded, hírét viszem az oviba! És mi is elkészítkük itthon! És hát mégegyszer: Gyors gyógyulást a tündérkédnek!
    (ja és milyen jó, hogy megtudtam ennek a kapocsnak a nevét, kicsit tudáshiányos voltam eddig ez ügyben)

    VálaszTörlés
  7. Nagyon ügyesek vagytok, vagyis a lánykáid... :o) Szuper ötlet ez a katicás meghívó!
    Én talán jancsiszegre emlékszem, úgy hívták régen, de mindig tanul újat az ember! Jó tudni hogy milton kapocsnak is nevezik! :o)

    VálaszTörlés
  8. Örülök, hogy Nektek is tetszik, és örülnék, ha Ti is megcsinálnátok.. hisz én is sok ötletet merítek Tőletek. :D

    Jancsiszeg.. képzeljétek, a gugli egy képtalálatot sem adott ki rá.. :P
    Ezek szerint viszont megint bebizonyosodott, hogy én lakom valami elmaradott helyen.. csak a legszükségesebbeket forgalmazzák a boltok.. :D

    VálaszTörlés
  9. Oh, hat ez nagyon jo! Köszi az ötletet. Es örülök, hogy eljuttam hozzad. ;-)

    VálaszTörlés
  10. Aranyosak a katicáitok, nálunk nyilván csontvázas vagy vmi hasonló témájú kellene.. :) Én kaptam pici színes miltont, kimondottan scrapbookhoz.

    VálaszTörlés
  11. Szia Nóra! :)

    Rita, az oldalsávomban megtalálhatod az Együtt a gyerekekkel blogot, éppen most kapacitáltam ott Kicsodát, hogy mutasson tematikus gyerekpartikat.. két kicsi tankja van neki is, szerintem lesz honnan ötletet merítened.. :D

    VálaszTörlés
  12. Szia Nóra! :)

    Rita, az oldalsávomban megtalálhatod az Együtt a gyerekekkel blogot, éppen most kapacitáltam ott Kicsodát, hogy mutasson tematikus gyerekpartikat.. két kicsi tankja van neki is, szerintem lesz honnan ötletet merítened.. :D

    VálaszTörlés
  13. Szia, Vacskamati!
    Nagyon szép lett a meghívótok, igazán jó ötlet! Én is nagyon szeretem azokat a békebeli mozgatható kezű-lábú figurákat. Nekem gyerekkoromban egy műanyag bohócom volt (pfúj :D), de hát azt is szerettem. Egy ismerősöm készített egy nagyon aranyos babát (hosszú keze-lába volt, manócipője) így, milton-kapoccsal, abból a nagyon erős, tömör kartonból (nem tudom, mi a neve), majd akril festékkel festette és színes papírral dekupázsolta, nagyon-nagyon aranyos lett. Gyógypuszik a manódnak!

    VálaszTörlés
  14. Szia Dobozos:)
    (emlekszel meg a reklamra?)

    eloszor lattam nalad ezeket a katicakat, es ma megakadt a szemem ezen: http://kari-youcanmakeit.blogspot.com/2010/02/ladybug-classroom-valentines.html
    Egy ujabb felhasznalasi terulet:) mar ha esetleg megtortenne az a vilagcsoda, hogy nincs otleted:)

    KB

    VálaszTörlés
  15. :DD Szia Vacskamati, aki nem kreatív! :D Bocsi, ha miattam kellett nevet váltanod.. :(

    Erre mondják azt, hogy nincs új a nap alatt... vagy hogy kering az ötlet az éterben.. meg ilyenek... :D (Milyen kár, hogy nekem bezzeg nincs 3000 olvasóm..) Igaz, minek is kéne? :P

    Viszont tök jó oldal, amit linkeltél, a nyalókáról rögtön eszembe is jutott valami.. :D

    Jobbulást Nektek, olvastam, Ti is pirostorkos vírusban (:D) szenvedtek! Mi már kifelé.. :D

    Móni, köszi a gyógypuszikat, úgy tűnik hatottak.. Képzeld, ahogy olvastam a kommented, rákattintottam a nevedre, ki írt ilyen aranyosat, aztán úgy ott ragadtam bámészkodni az oldaladon, hogy el is felejtettem, hogy nem válaszoltam.. :D

    VálaszTörlés

Related Posts with Thumbnails