2008. dec. 19.

Karácsonyi sokminden, ami eddig kimaradt...


Ünnepek után gondolom, nem lesz már érdekes, így most mesélnék még néhány fotóról, apróságról. Az sk. ajándékok gyanítom, utolsó pillanatban készülnek ismét el, így azokról majd csak ünnepek után.. : D

Adventi koszorút idén nem tudtam mutatni, bár a korábbi években mindig nagyon büszke voltam rá- sokat is molyoltam velük, talán ezért is döntött úgy a család, idén meglepnek egy kész boltival szülinapom alkalmából.. Hát, tényleg jól meglepődtem.. :-o Sebaj, így legalább több időm maradt másra, bár az időfaktor menedzselése nálam sajna, többnyire még csak elméletben működik.. :D Viszont biztató, hogy minden évben faragok valamicskét a hátrányomból, és eddig még mindig sikerült 24-én tartani a karácsonyt.. :D

Először is szeretnék mutatni néhány mütyürt: ezek eredetileg a babakiállítás zsákbamacskájára mentek volna, de mivel én sem mentem, ők is itt ragadtak. :( Idén a karácsonyfára kerülnek..



Mivel nagyon gyorsan elkészíthetők és nagyon aprók, utolsó pillanatos repiajándéknak, ajándékkísérőnek, karácsonyfadísznek is alkalmasak. (A szabásminták a honlapomon találhatók.)

Az almák kísérleti példányok; olyan starking-féle formájút szerettem volna készíteni, aztán... talán Márta néninél olvastam a következő, varrós Murphy törvényt: "Ha valamin több napon át agyalsz, s végül jó komplikáltan meg is csinálod, tuti, másnap egy pofon egyszerű megoldás jön szembe veled a neten.. " Ez most is így történt. Több megvarrt csálé alma után jutottam el a pirosig, s másnap rábukkantam egy hasonló formájúra az új Tildas könyvben.. :P Igaz, ez nem ráncos.. És még van egy specialitása: ILLATOS! Egy pici organza zsák van belevarrva szegfűszeggel, fahéjjal - egy-két napon belül a tömőanyag is átveszi az illatot. Jellemző, hogy a hozzá tartozó "dizájnos" levelet csak megrajzoltam, a kivarrásig már nem jutottam el. (Hirdetés: ezúton keresek végtelen türelmű, nagy kézügyességű vállalkozókat, akik a kísérleti modelljeimet megvarrnák helyettem.. :D) Oks, szeretek varrni, de - többekkel ellentétben- tervezni, álmodozni sokkal jobban, és a legjobban nem az alkotás folyamatát szeretem, hanem a VÉGEREDMÉNYT.. Tehát ha már egy estésnél tovább tart egy project, esélyes, hogy hónapokra a fiókban köt ki.. :)

Íme egy ilyen eset: az adventi naptár (mely idén más tekintetben is igencsak csonka még..) dekorációja lett volna ez a kis ufo, melyet a készítés eléggé kezdetleges formájában lenyúlt nagyobbik lánykám. Úgy kell nekem: ha lenne türelmem kivárni a végét, s nem tömés után rögtön az arcát készíteném, Sárának sem lenne tán olyan vonzó. (Waldorfosok! Hol van valami irodalom a félkész babák káros hatásairól? Mert nálunk ők állnak általában az érdeklődés középpontjában.. :D) Ez a kép közvetlen azelőtt készült, mielőtt kicsentem volna Sára mellől Elizát ( ő nevezte el így- szerencsére újabban leveszi a névadás gondját a vállamról, persze, ilyenkor néha sajnálatos balesetek is történnek, mikor pl. "Bambinak" stb.. nevezné a babáit.. :P), hogy felvarrjam a végtagjait. Jövőre már Sárával együtt számlálgathatja a csillagokat az ablakban.. :D

Eh, bocs, kissé csapongó lettem.. szóval az adventi naptár: tavaly Ki1csodának remek ötlete született- ezt az Együtt a gyerekekkel blogon idén le is írta. Fel sem tudom sorolni a sok előnyét: ideális türelmetlen gyerekeknek, hisz nem tudják előre kibontogatni a csomagokat, mivel csak egy van mindig, nincs cirkusz, kunyerálás, hogy csak naaa, még egyeeeet! :D Ideális a szülőknek is, mert nem kell egy rohamban beszerezniük (pláne elkészíteniük!) az összes apróságot, lehet romlandó/hűtendő finomságokat is belerejteni, s nem kell 3x5 cm-es méretre korlátozni a lehetőségeket.

Nálunk az alapkoncepció így valósult meg: (...és volna meg.. :P)
Az ablakban havas táj, mely legalább egy kicsit enyhíti a valódi hulló pelyhek hiányát.. A kép sajna, nem adja jól vissza, de igazi térbeli látványt adnak a zsinórokról lelógó apró textilgombok, amik szintén hópelyheket hivatottak jelképezni, a fontosabb funkciójuk pedig, hogy pontosan 24 db található belőlük.

Az ötlet az lett volna, hogy minden napra került volna egy csillag, s ahogy a gombok fogynak, szaporodnak a csillagok, de a betegségekkel tarkított készülődés mellett sajna, nem volt energiám megvarrni az összeset.. :( Így csak néhány került fel, a többi jövőre pótlódik. Vigasz talán, hogy Sára még kicsi az idő múlásának érzékeléséhez, így nincs akkora jelentősége a visszaszámlálásnak.

A doboz sem nyerte el végleges borítását, egyelőre az egyik karácsonyi anyagom lett rátűzve.. Sára azóta már professzionálisan tud masnit kioldozni, és naponta minimum hatszor rohan megnézni, mit hozott az angyal.. :D Néha a dobozka kicsinek bizonyul, mint ahogy a képen is látható.. :D
(Sára kommentárja: "Nahát, ez az angyalka milyen ügyes! Mennyi mindent varázsol a gyerekeknek!! :))


És még egy kis dicsekvés a végére: Sára karácsonyt (=karácsonyfa idei megnevezése) rajzolt.. :D (A képet a szerkesztő fentre töltötte be, de azt hiszem, így is hagyom, hisz ennél jobb helyre nem is kerülhetett volna.. :D)

Nyugodt, hangulatos készülődést és szépséges, havas ünnepeket kívánok mindenkinek!

8 megjegyzés:

  1. Gyönyörű az a rajz, de komolyan! Remélem bekeretezitek és megy fel a falra!

    Egyébként klassz az adventi naptárad, és csak semmi izgalom, készülj nyugodtan. Ami kész az kész, ami nem, az majd jövőre!

    VálaszTörlés
  2. A rajz nagyon jo, es ha mar Julcsi nem mondja, mert nala lattam, csinalj tanyeralatetet belole.
    A babakrol (mint szakerto:-D) eloszor kicsiknek vegtag nelkuli babakat csinalnak, ami egy fej es valami logos, vagy pocakos alul. Szoval Sara csak a konyvszerint mukodik:-)
    A naptar meg jol van igy, a lenyeget erzi...keszul, varakozik.
    A felhivasod pedig tedd fel Idi uj oldalara, siman mukodhet. Ha kicsit tobb idom lenne, bevallalnek egy megvarrast en is:-)

    VálaszTörlés
  3. Nekem is nagyon tetszik a Sára karácsony és a saját készítésű babáid is amott a másik pédzsen :)

    Boldog Karácsonyt (még tart) és jó pihenést kívánok!

    VálaszTörlés
  4. hát ez nagyon tetszik még januárban is!

    VálaszTörlés
  5. Nézz be hozzám, ha előkerülsz :-)

    VálaszTörlés
  6. Szia! Ismeretlenül kukkantottam be hozzad es Kicsoda megjegyzeset szeretnem annyiban kiegesziteni, hogy a legelsö babakat egy negyszögletes kendö közepebe csomozott vattagolyoval keszitik a Waldorfosok. Utana következik az a fajta - biztos lattatok mar olyat, ahol a fej es a karok vannak meg, a test alja egy "halozsak". Az utolso stacio a labas baba. Ami az arcot illeti, csak jelkepes. Ket pöttyöcske a szemnek es egy a szajnak. Amugy gratulalok a blogodhoz, az enyem most alakulgat... Zsuzska

    VálaszTörlés

Related Posts with Thumbnails